محل لوگو

طراحی پاسیو ویلا


طراحی پاسیو ویلا در اندونزی

 

این مقاله یک مطالعه موردی از طراحی مفهوم اقامتگاهی است که اخیراً در جاوا ، اندونزی به پایان رسانده ایم . من می خواستم از این فرصت استفاده کنم تا یک نمونه عملی از نحوه اجرای BIM را از ابتدای یک پروژه نشان دهم. تیم طراحی ویلا ما با این وجود بسیاری از معماران مزایای شروع طراحی مفهوم را در BIM در مراحل اولیه نمی بینند . برای ما و مشتری ما گردش کار و نتیجه موفقیت آمیز بوده است. از آنجا که ما در حال ترویج استفاده از BIM در آسیا هستیم ، می خواهیم تجربه ای را با شروع یک پروژه در مقیاس کوچک به اشتراک بگذاریم. به زودی موارد دیگری با پیچیدگی و مقیاس بزرگتر نشان خواهیم داد ..

 

 

 

مفهوم طراحی پاسیو

 

این پروژه در یک منطقه مسکونی بندونگ ، جاوا ، اندونزی واقع شده است. این قطعه ۱۲۵ در ۲۴ متر بزرگ و صندلی هایی در کنار توطئه هایی با اندازه مشابه روبروی خیابان مسکونی قرار دارند. ساخت ویلا سایت واقعی از نظر نمای بیرونی از ارزش زیادی برخوردار نیست ، اما از این جهت که نمونه ای قابل توجه برای یک ساختمان مسکونی مسکونی است که قسمت بیرونی را محصور می کند و چراغ را به سمت داخل فیلتر می کند ، از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و با استفاده از موقت از آن ، زندگی سبز را توسعه می دهد. محیط اطراف ، باز کردن یک قاب سبز که به یک خانه پاسیو تبدیل می شود .

 

 

 

براساس این ایده از “پاسیو” یا “حیاط” مناطق مسکونی به فضای سبز داخلی باز می شود که نور و حریم شخصی را فراهم می کند . تمام چیدمان خانه در اطراف این باغ خصوصی چیده شده است. مناطق و خدمات مشترک در طبقه همکف و اتاق های خصوصی در طبقه اول قرار دارد.

 

 

 

اصول طراحی پاسیو معمارانه

 

این پروژه با در نظر گرفتن الزامات فنی و روش های ساخت و ساز در محل ، اندونزی طراحی شده است. در اکثر سازه های کوچک در بعضی موارد از آجر و سازه های بتونی استفاده می شود. طراحی محوطه سازی استفاده از چوب و بامبو نیز بسیار رایج است و روش انتخاب روش ترکیب این تکنیک های ساختمانی است. در مورد ویلا پاسیو ، مشتری در استفاده از عمدتا بتون ، آجر و رندر به عنوان مواد اصلی خانه ، کاملاً واضح بود. “فضای تمیز ساده” و “خانه خانوادگی متنوع” برخی از اهداف مشتری از بدو ورود بودند.

 

 

 

فرایند بی آی ام پاسیو

 

با توجه به فرآیند طراحی در مراحل اولیه مفهوم ، هنوز بحث در مورد کارایی BIM در مقابل فرآیند تفکیک شده ۲D و ۳D وجود دارد . در مورد عمل ما ، اجرای BIM از ابتدای اجرای پروژه چیزی جز مزیتی در تقابل با مشتری ها و کلیه بازیگران خارجی درگیر در یک پروژه مانند مشاوران و طرفین دیگر نمی باشد. تمام کارهای داخل دفتر و هماهنگی با احزاب خارجی فقط از یک روند هوشمندانه مانند BIM بهره می برند. یک الگوی بسیار ساده تهیه شده برای “طراحی مفهوم” چیزی است که اجازه می دهد بدون از دست دادن زمان در مرحله اول ، یک پروژه را در BIM آغاز کنید و به طراحان این امکان را می دهد که نتایج تکامل پروژه را در همان مراحل اولیه ، سه بعدی و ۲ بعدی مشاهده کنند. فرآیندی که در آن کلیه اسناد و مدارک ۲D مستقیماً از مدل به روش “هوشمند” صادر می شوند ، کل برنامه را تسریع می کنند و یک سطح صحت را ارائه می دهند که هرگونه اشتباه را به حداقل می رساند .

 

 

 

این تنها با یک مدل واقعی BIM که از ابتدا ساخته شده است ، امکان پذیر است. تمام اعضای آنزیم قبلاً در طول تجربه کار قبلی ما در دفاتر مختلف ، معایب یک فرایند طراحی ۲D را آزمایش کرده اند . مقدار وقت تلف شده در هماهنگی و کارهای جدا شده دستی حداکثر اشتباهات جمع شده را موجب می شود که روند در طول تکامل خلفی تا زمان اجرای آن فقیر شود.

 

منبع

 

  انتشار : ۲ دی ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 29

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما