محل لوگو

پیش بینی قیمت بیت کوین


پیش بینی قیمت بیت کوین

 

 

 

کارشناسان اقتصادی در خصوص قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ پیش بینی هایی کرده بودند که بنابراین پیش بینی ها قیمت این ارز دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۰ به مرز ۵۰ هزار دلار خواهد رسید و شروع سال ۲۰۲۰ سرمایه گذاران را به این پیش بینی ها امیدوارتر کرد چرا که قیمت این ارز دیجیتال از مرز ۱۰ هزار دلار گذشت.

اما با شیوع بیماری کرونا و بحران های نفتی امیدواری سرمایه گذاران تداوم چندانی نیافت و بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از ماه های دوم سال شروع به ریزش کردند. یکی از بحران هایی که منجر به ریزش ارزهای دیجیتال شد عدم توافق عربستان و روسیه در نشست اوپک و افت بی سابقه قیمت نفت بوده است به گونه ای که قیمت نفت برنت حتی تا بشکه ای ۲۰ دلار پایین آمد.

یکی دیگر از دلایل ریزش ارزهای دیجیتال شیوع گسترده ویروس کرونا در دنیا بوده است به گونه ای که این ویروس توانست بزرگترین بازارهای مالی دنیا را ببندد و منجر به سقوط ارزش سهام بزرگترین کمپانی های دنیا مثل آمازون و یا اپل شود. در ادامه نظر برخی از متخصصان اقتصادی و فعالان حوزه رمزارزهای دیجیتال را با هم مرور خواهیم کرد. با این اوصاف اخبار رمزارز و بلاک چین کماکان در محافل خبری و بازارهای خرید رمزارز داغ است.

کسانی که معتقد به افزایش قیمت بیت کوین هستند

 

 

 

جان مکافی John McAfee))، برنامه‌نویس و بنیان‌گذار موسسه امنیت سایبری McAfee، به واسطه پیش‌بینی‌های بلندپروازانه‌اش معروف‌ترین چهره صعودی بیت کوین به شمار می‌آید. او در موارد متعددی به‌صورت مکتوب ادعا کرده است که قیمت بیت کوین به ۱ میلیون دلار خواهد رسید که بیشتر از پیش‌بینی ۵۰۰ هزار دلاری وی در سال گذشته بوده است

بابی لی Bobby Lee))، عضو هیئت‌مدیرۀ BTCFoundation و بنیان‌گذار اولین صرافی بیت کوین در چین بنام BTCC، در طی نشستی که در شهر لندن در حوزه بلاک چین برگزار شده بود، اظهار داشت که بیت کوین در نهایت قیمت ۱ میلیون دلاری را پشت سر خواهد گذاشت.

لینگهام Vinny Lingham))، به عنوان یکی از چهره‌های شناخته‌شده در حوزه ارزهای دیجیتال با دیدگاهی بلندپروازانه معتقد است که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۳۰، می‌تواند بین ۱۰۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار در نوسان باشد.

آنتونی پومپلیانو Anthony Pompliano))، فعال مشهور بیت کوین در سال ۲۰۱۷ اظهار داشت که قیمت بیت کوین می‌تواند در سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰,۰۰۰ دلار برسد. او در سال ۲۰۱۸ اظهار داشت که بیت کوین در سال ۲۰۱۹ تا ۳,۰۰۰ دلار سقوط می‌کند که درست از آب در آمد. پومپلیانو اوایل دسامبر ۲۰۱۹ در مصاحبه‌ای یک بار دیگر تاکید کرد که به نظر او قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰,۰۰۰ دلار می‌رسد.

تیم دریپر Tim Draper))سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر آمریکایی و بنیان‌گذار دانشگاه دریپر، اخیراً پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ به ۲۵۰ هزار دلار خواهد رسید. همچنین وی به علت خرید ۳۰ هزار بیت کوین در حراج Marshals آمریکا که در سال ۲۰۱۴، از مصادره اموال وب‌سایت جاده ابریشم برگزار شده بود، معروف است.

وی همچنین پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۱ مردم می‌توانند با پرداخت بیت کوین، قهوه بخرند و بیت کوین به عنوان پول در میان مردم رواج پیدا می‌کند.

کسانی که معتقد به کاهش قیمت بیت کوین هستند

 

 

 

جوزف استیگلیتزJoseph Stiglitz))اقتصاددان معاصر آمریکایی و برنده جایزه نوبل اقتصاد سال ۲۰۰۱ است. وی از نمایندگان مکتب اقتصاد کینزی نو است که بیشتر شهرتش را پس از انتقادهای شدیدش از صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی به دست آورد. با این حال او خود را از مخالفان ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین می‌داند.

 

 

به عقیده او بیت کوین پس از اینکه به فراموشی سپرده می‌شود، به قیمت ۱۰۰ دلار سقوط خواهد کرد. این اقتصاددان معمولاً بیت کوین را به خاطر عدم پذیرش آن در بازارهای جریان اصلی ملامت می‌کند اما دلایل اصلی‌اش را برای این منفی‌نگری مطرح نکرده است.

جو دیویس Joe Davis))، اقتصاددان ارشد شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری ونگارد با ۵.۳ تریلیون دلار سرمایه‌ی تحت مدیریت، بیت کوین را به دلیل نوسانی که دارد به عنوان ابزار ذخیره ارزش ضعیفی توصیف کرده است. توصیه او سرمایه‌گذاری در دارایی‌های واقعی است. جو دیویس در سال ۲۰۱۸ اظهار داشت که قیمت بیت کوین روزی به صفر می‌رسد.

جدای از پیش بینی ها، بنا بر داده ها و اسناد موثق، قیمت بیت کوین در چندین سال اخیر همواره افزایش یافته است، اگرچه به دلیل ماهیت غیرمتمرکز بودن این نوع دارایی و همچنین عدم پشتیبانی رمزارزهای دیجیتال به واسطه مراکز مالی سنتی نظیر بانک های مرکزی، بیت کوین و ارزهای دیجیتال همراه با نوسان قیمت مواجه بوده اند.

 

 

  انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 177

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما