محل لوگو

پنل خورشیدی چیست دقیقا


پنل خورشیدی چیست؟

پنل خورشیدی وسیله ای است که از انرژی خورشید برای پنل خورشیدی تولید گرما یا برق استفاده می کند. با توجه به این دو هدف ، می توانیم بین جمع کننده های خورشیدی ، که با استفاده از انرژی حرارتی خورشیدی ، آب گرم (معمولاً برای مصارف خانگی) تولید می کنند ، و پانل های فتوولتائیک ، که از پرتوهای خورشیدی تأثیر می گذارد و سلولهای فتوولتائیک پانل را تحت تأثیر قرار می دهد ، بین کلکتورهای خورشیدی تفکیک کنیم.

 

در جمع کننده یا جمع کننده خورشیدی مایعی وجود دارد که تابش خورشیدی را به شکل گرما جذب می کند ، این مایع بعداً به یک محفظه ذخیره سازی گرما منتقل می شود. پانل ها از یک صفحه گیرنده و مجاری تشکیل شده اند که از طریق آن این مایع به گردش در می آید. مایع گرم به یک مبدل حرارتی منتقل می شود ، جایی که با گرم کردن آب برای استفاده خانگی بعدی ، حرارت خود را خاموش می کند. هنگامی که مبدل حرارتی را ترک می کند ، مایع سرد و مجدداً به جمع کننده خورشیدی باز می گردد.

 

پنل های خورشیدی فتوولتائیک از تعداد زیادی سلول به نام آموزش نصب پنل خورشیدی سلول های فتوولتائیک تشکیل شده است که تابش خورشیدی را به الکتریسیته تبدیل می کنند. برق به دلیل "اثر فتوولتائیک" ناشی از انرژی خورشیدی (فوتون) ایجاد می شود و بارهای مثبت و منفی را در دو نیمه هادی نزدیک به انواع مختلف ایجاد می کند ، که یک میدان الکتریکی را تولید می کند که جریان الکتریکی را تولید می کند.

 

متداول ترین مواد برای ساخت این سلول ها گالیم آرسنید (GaAs) است که در سایر دستگاه های الکترونیکی پیچیده استفاده می شود و سیلیکون (Si) که مقرون به صرفه تر است و در صنعت میکروالکترونیک نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سلولهای سیلیکونی رایج ترین و پرکاربردترین آنها هستند. عملکرد سلول های فتوولتائیک به ساختار سه بعدی داخلی این ورق های سیلیکونی بستگی دارد. با توجه به این ساختار می توانیم آنها را به شرح زیر طبقه بندی کنیم:

 

- سلولهای سیلیکونی تک رنگ: متشکل از یک کریستال بزرگ پنل خورشیدی خانگی و بزرگ که به ورقهای نازک بریده می شود ، معمولاً به رنگ یکنواخت. آنها پیشرفته ترین هستند ، هزینه تولید بالاتر است و در شرایط خاصی عملکرد برتر را ارائه می دهند.

 

- سلولهای سیلیکونی پلی کریستالی: آنها از چندین کریستال تشکیل شده اند ، رنگ آبی یکنواخت دارند اما اگرچه آخرین تکنیک های ساخت در حال حاضر یکنواختی بیشتری به ظاهر سلول می دهند.

 

- سلولهای سیلیکونی آمورف: از بلورها تشکیل نشده است. این ارزان ترین اما همچنین از آنهایی که بازده کمتری دارند ، به عنوان مثال در دستگاه هایی مانند ماشین حساب یا ساعت استفاده می شود و این خاصیت را دارد که می توانند برق تولید کنند (در مقادیر کم) حتی اگر مستقیماً در معرض تابش خورشیدی قرار نگیرند. .

  انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 29

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما